Skip to content
September 18, 2012 / මාධ්‍යවේදියා

අපරාධකරුවෙකුට ජාතිවාදි අනන්‍යතාවයක් තිබේද?

අපරාධකරුවෙකුට ජාතිවාදි අනන්‍යතාවයක් තිබේද?

“අපට ඔින උඹලයි කෙල්ලෝ. උඹලයි ජාතිය, උඹලයි ආගම, උඹලයි සල්ලි, ඉඩකඩම් අපිට එපා. අපි කෙල්ලෝ ගන්නවා. ඒකට අප කැමැතියි…..” මා දන්නා මුස්ලිම් ව්‍යාපාරිකයකු පස්සර දී මට දිනක් කීවේය.

මුස්ලීම් තරුණයකු සමග යාළු  සිංහල යුවතිය කෙසේ හෝ පන්නාගෙන ගොස් ඉස්ලාම් ආගමට හරවා බන්දවා ගන්නා ඔවුහු ඊළඟට කරන්නේ පර්දාව අන්දවා මුස්ලිම් කාන්තාවක් ලෙස ආඩම්බරයෙන් ඇයව සමාජගත කිරීමයි. එහේත සිංහල තරුණයන් හා විවාහ වන මුස්ලිම් යුවතියන් ගැන අහන්නට නැත. මේ මෑත කාලයේ මුස්ලිම් තරුණයන් විසින් රවට්ටාගෙන ගිය සිංහල පුංචි කෙල්ලන් ගැන උදාහරණ මට සිය ගණනක් පස්සරින් දිය හැකිය. මේ ඉතාම ක්‍රමානුකූලව කි්‍රයාත්මක වන්නේ මුස්ලිම් ව්‍යාප්තවාදයයි.

මෙය පසුගිය 2012/03/13 වැනි දින පස්සර ප්‍රාදේශීය සභාව ඉදිරියේ සිදුවූ මිනිස් ඝාතන සිද්ධිය සම්බන්ධ කරමින් පසුගිය 2012/03/18 වැනි දින දිවයින පුවත්පතේ පල කල ලිපියක සඳහන් කරුණය.

ජනමාධ්‍ය තුලින් අපරාධකරුවන් හඳුන්වා දෙන අවස්ථාවේ ඔවුන් මුස්ලිම් ජාතිකයෙක් වන්නේ නම් අපරාධ කරවාගේ නම සමග ඔහුගේ ජාතියත් සම්බන්ධ කර හදුන්වා දීම ජනමාධ්‍ය වල සුලභව දැකිය හැකිය.

අද අපගේ මව් බිමේ ඉතිහාසය ගෙන කතා කරන විටත් ලියන විටත් ප්‍රධාන වශයෙන් යුද්ධයෙන් පෙර හා යුද්ධයෙන් පසු වූ ඉතිහාසය වශයෙන් ඛෙදා පෙන්වා දෙනු ලබනවා. පසුගිය අවුරුදු 30 කට අධික කලක් සාපලද් යුද්ධය හේතුවෙන් අපගේ සුන්දර වූ මේ මව් බිම දැඩි පසුබෑමකට ලක්වූ දේශයක් බවට පත්ව තිබුනු බව කවුරුත් පිළිගන්නා කරුණකි. නමුත් එම සාප ලත් යුද්ධය අප රටේ වෙසෙන එක් සහෝදර සමාජයක් මත පැටවූ යුද්ධයක් බවත් එය එකපාරටම මතුවූ සිදුවීමක් නොවන බවත් අප පිළිගන්නා කරුණකි. එක් සමාජයක නිදහස් සංවර්ධනයට එරෙහිව හා ඒ අයගේ නිදහස් චින්තනයට ඊර්ශියා කල සමහර නායකයන් මගින් තහංචි පැනවීමට දැරු උත්සහය තුළින් ඇති වූ අවස්ථාව ප්‍රයෝජනයට ගත් ත්‍රස්තවාදීන් එය අවස්ථාවක් කර ගෙන මේ රට විනාශ මුඛය කරා ළගා කළහ.

1-   මින් මතුව මේ රටේ සුලූජාතින් කියා කිසිවෙක් නොමැතිද……?

එම හේතුවෙන් ශී්‍ර ලංකා වැසියන් වන සිංහල, ද්‍රවිඩ, මුස්ලිම් යන සමාජයන් හට අති විශාල වන්දියක් ගෙවීමට සිදුවිය.  ශී්‍ර ලංකාවේ වෙසෙන සිංහල, ද්‍රවිඩ, මුස්ලිම් යන ජාතීන් සංඛ්‍යාත්මකව මහ ජාතිය හා සුලූ ජාතීන් වශයෙන් ඛෙදිය හැකි වූවත් සාපලත් කුරුරු යුද්ධය හේතුවෙන්  ගෙවන්නට සිදුවූ වන්දියේ විශාලත්වයෙන් හා ගැඹුරින් එක හා සමාන විය. පොලොන්නරුව අරන්තලාව, අනුරාධපුර, කැබිතිගොල්ලෑව යන ප්‍රදේශයන්හි ගැලූ ලේ ගංගාවටත්

කාත්තාන්කුඩි, වාලච්චේනේ, මූතුර්, කින්නියා යන ප්‍රදේශයන් හි ගැලූ ලේ ගංඟාවටත්, උතුරු හා නැගෙනහිර ප්‍රදේශ වලින් ඔවුන්ගේ නිවෙස් වලින් පන්නා දමා අද වන තුරුත් එම ජනතාව මුහණ පා සිටින දුක් ගැනවිලිවලටත්, අගනගරයේ හා දකුනේ නොයෙකුත් තැන්වල පිපිරි විනාශ වී ගිය මිනිස් සිරුරු වල වටිනා කමටත් මහ ජාතිය, සුලූ ජාතිය යනුවෙන් කිසිම භේදයක් නොතිබුනි.

මේ නිසා තමයි අවුරුදු 30 ක සාපලත් යුද්ධය නිම කිරීමේ නිල දැනුම් දීමේ ප්‍රකාශය සිදු කරන අවස්ථාවේ අතිගරු ජනාධිපති තුමා කියා සිටියේ ර්‍ණමින් මතුව මේ රටේ සුලූජාතින් කියා කිසිවෙක් නොමැත, මේ රටේ ජීවත් වන සෑම ජාතිකයෙක්ම මේ රටේ ගෞරවනීය පුරවැසියන්ය” බව. මෙරට වැසියන් හට හා ජාතියන්තරයට ලබා දුන් එම පණිවුඩය ඉතාමත් ගැඹුරු අර්ථයක් හා පූර්වාදර්ශි වැකියක් වශයෙන් පන්වා දිය හැක. එම වැකියෙන් ගම්‍ය වන අර්ථය කි්‍රයාවට නැංවීමෙන් මේ රට ආසියාවේ ආශ්චර්යමත් රටක් බව පත් කිරීමට යන ගමන තුළින්  මේ රට වැසියන්හට සුබ අනාගතයක් ලගා කර ගැනීමටත් හැකිවේ.

නමුත් ජනාධිපති තුමාගේ එම ප්‍රකාශයේ අරුතය කනපිට තේරුම් කරගත් සමහරුන් ර්‍ණමින් පසුව මෙ රටේ සුලූ ජාතින් කියා කිසවෙක් නොමැත….. මහ ජාතිය පමණයි යනුවෙන් අර්ථ නිරූපනය කරමින් එය ජනමාධ්‍ය ඔස්සේ හා සමහරක් රාජ්‍ය නිළධාරින් මගින් කි්‍රයාවට නැංවීමට ගන්නා වූ උත්සහය නැවතත් මේ රට අගාතයක තල්ලූ කර දමන්නට ගන්නා වූ උත්සහයක් වශයෙන් පෙන්වා දිය යුතුවේ.  විජාතික කුමන්ත්‍රණ තුලින් ජාත්‍යන්තරයේ මෙරට මුහුණ පා සිටින මෙවැනි අවස්ථාවකට උඩ ගෙඩි දෙන කි්‍රයාවකි.

2-   මනුෂ්‍ය අපරාධයක් ජාතිවාදි වන්නේ කෙසේද…..?

පස්සර සිදුවූ ඝාතන සිද්ධියට ප්‍රධාන හේතුව වශයෙන් සිංහල යුවතියකට පෙම් කල මුස්ලිම් හා සිංහල තරුණයන් අතර ඇති වූ ආරවුල දුර දිග ගොසින් එය මිනි මරුවක් දක්වා දිග්ගැසී ඇති බව දැන ගන්නට තිබේ. සිදුවූ මෙම ඝාතනය කිසිසේත්ම සාධාරණකරනය කිරීමට හෝ වසා දැමීමට හෝ නොහැකිය. නමුත් මෙම සිදුවීම මුල් කොට ගෙන මෙය මුස්ලිම් සමාජයේ නායකයන් හා ඉහළ ප්‍රජාව මගින් කි්‍රයාත්මක කෙරෙන සැලසුම් සහගත කි්‍රයාදාමයක් වශයෙන් පෙන්වා දී මෙම සිදුවීම ජාතිවාදයට කිසිම සම්බන්ධයක් නොමැති බව පවසමින් ජාතිවාදි  අදහස් තුලින් සමාජ පරස්පර තාවයට මග පෙන්වීම පැහැදිලි ජාතිවාදයකි.

මෙම සිදුවීමට දින කිහිපයකට පෙර රත්නපුර, කහවත්ත, ප්‍රදේශයේ මවක් හා දියණියක් මත්ද්‍රව්‍ය ව්‍යාපාරිකයන් විසින් ඝාතනය කල සිද්ධියෙන් මුලූ රටම තිගැස්සී ගියේය. අවුරුදු ගණනාවක් අසල්වැසියන් වශයෙන් ජීවත් වූ එම ඝාතකයන් ගැන මුලූ රටේම අවදානය යොමු වී තිබුනු අවස්ථාවේ එම සිදුවීමෙන් දින දෙකකට පසුව එම ඝාතකයා විසින් ඝාතනයට ලක් වූ 16 හැවිරිදි ශිෂ්‍යාවක් වන එම දැරිය ඝාතනයෙන් පසු දුෂණය කර ඇති බවත් දැන ගන්නට ලැබිණ. මෙවැනි අපරාධකරුවන් ජාතියක් පදනම් කර කිසිවෙක් අමතන්නේ නැත. මොකද අපරාද කරුවාට ජාති ආගම් සීමා නොමැති බැවින්ය.

මෙවැනි ඝාතකයන් මුලූ මහත් මිනිස් සංහතියටම සාපයක් වන බැවින්ය. මොනම ආගමක් දහමක්වත් මිනි මැරීමට හෝ මංකොල්ල ගැසීමට හෝ අපරාධ කිරීමට හෝ දේශනා කරන්නේ නැත. මනුෂ්‍ය සංහතියේ යහපතට එරෙහිව කි්‍රයා කිරීමට දිරි ගන්වන්නේ ද නැත.

ගෞතම බුදු රජානන් වහන්සේ දේශනා කල බුදු දහමේ සියලූ සත්වයෝ නිදුක් වෙත්වා, නිරෝගි වෙත්වා, සුවපත් වෙත්වා යනුවෙන් දේශනා කර ඇත.

එමෙන්ම ඉස්ලාම් දහම ලොවට දේසනා කල අල් කුර් ආනයෙAද පවසා ඇත්තෙ   “යමෙක් යමෙකුව නිකරුණේ ඝාතනය කළහොත්,ඔහු මුලූ මනුෂ්‍ය සංහතියම ඝාතනය කලා හා සමාන වේ, ඒ වගේම යමෙක් යමෙකුගේ ජීවිතය බේරා ගතහොත් ඔහුවු මුලූ මනුෂ්‍ය සමාජයේම ජීවිත බේරාගත් අයකු හා සමාන වේ” යයි දේශනා කර ඇත.

එබැවින් කහවත්ත ප්‍රදේශයේ සිදුකල දිවි පුද්ගල ඝාතනය සිදුවීම හෝ පස්සර දී සිදුකර ඇති ඝාතනය හෝ වේවා මෙය අපි සමාජ අපරාධයක් වශයෙන් දැකිය යුතුයි. මෙයට ජාති ආගම් සම්බන්ධ කිරීමෙන් ප්‍රශ්ණය වෙනත් අතකට හැරවීම සමාජයේ වගකීම් දරන උගත් අයගේ කි්‍රයාවක් වශයෙන් පිළිගත නොහැක.

ලේඛකයාගේ හා පසුබිම් තොරතුරු සැපයූ අධ්‍යාපන ෙක‍ෂ්ත්‍රයේ ඉහළ නිල දරණ මහත්මයාගේ අදහස අනුවත් මෙම අපරාධය සිදුවූ දින දෙපිරිසම මත්පැන් පානය කර ඇත.

3-   මත්ද්‍රව්‍ය භාවිතා කළ දෙපිරිස අතර වෙනස් කම් තිබේද……?

නමුත් ඝාතකයට ලක් වූ අය සුලූ මදු පානෝත්සවයකට සහභාගි වූ පිරිසක් වශයෙන් හා ඝාතකයන් උදෑසන සිටම මත්පැන් බීමත්ව සිටිය බවත් ඔවුන් ගන්ජා, පුවක් කුඩු වැනි මත් ද්‍රව්‍ය පාවිච්චි කිරීමට පුරුදු වී සිටින්නන් බවත් පෙන්වා දී ඇත.

අදාල එම කරුණු වලට අනුව මෙම ඝාතන සිද්ධියට බීමත් කමත් හේතුවක්  වන්නේ නම් වගකීම දරන පුවත්පත් කරුවෙකු වශයෙන් හා උගත් අධ්‍යාපන නිලධාරියෙක් වශයෙන් මත්පැන් පානය කිරීම සමාජ අපරාධයන්ට ප්‍රධාන හේතුවන් වශයෙන් පෙන්වා දීමේ වගකීම ඔවුන් සතුව ඇත. මොකද පුංචි සාදයකදී බොන මත්පැන් එක් ආකාරයකටත්, වෙනත් තැනකින් ලබා ගෙන බොන මත්පැන් තවත් ආකාරයකටත් කි්‍රයා කරන්නේ නැත. මත්පැන් පානය කිරීමෙන් මනුෂ්‍යන් තිරිසනුන් බවට පත් වන බැවින් බෞද්ධ ධර්මයෙන් හා ඉස්ලාම් ධර්මයෙන් එය මනුස්‍ය සමාජයට නො ඔබිනා පාප කි්‍රයාවක් වශයෙන් පෙන්වා දී ඇත.

මනුෂ්‍ය සමාජයේ උන්නතිය සඳහා පන්සිල් රැකීම බුදු දහමේ ප්‍රධාන වශයෙන් බෞද්ධයන් විසින් පිළි පදිනා සමාජ චාරිත්‍රයකි. එහෙයින් සුරාව පිළිබඳ සීලය තෙවන ස්ථානය ලබා දී ඇත්තේ එම කරුණ නිසාමය.

එවගේම මෙම ඝාතන සිද්ධියට හා ජාතිවාදයට කිසිම සම්බන්ධයක් නොමැති බව කියමින් තවදුරටත් අදහස් දක්වන අදාල ලේඛකයා සිංහල යුවතියක් ඉස්ලාම් දහමට හරවා ගන්නා කි්‍රයාවලිය ඉතාමත්ව සැලසුම් සහගතව මුස්ලිම් සමාජයේ ඉහල අයගේ අනුබල ආශිර්වාදයන් ඇතුව සිදුවන බවත්, සිංහල තරුණයන් සමග විවාහ වන මුස්ලිම් යුවතියන්  ගෙන අසන්නට නැති බවත් දන්වයි.

4-මුස්ලිම් ආගමික නායකයන්ගේ ආශිර්වාදය හා අනුබලය…..?

අද මෙම රටේ ජීවත්  වන මුස්ලිම්වරුන් කිසිම පිල්ලියකින් හෝ වෙනත් ආගමික ස්ථානයකවත් අදාල මෙම චෝදනාවට අනුව අන්‍ය ආගමිකයන් ඉස්ලාම් දහමට හරවා ඔවුන් සමග විවාහ වන ලෙස දේශනා කරන්නේ නැත. සිකුරාදා දින පවත්වන ප්‍රසිද්ධ දේශනය ශබ්ද විකාශනය මගින්ද විකාශය කෙරේ. ඉතිහාසයේ මේ වන තුරු කිසිම පල්ලියක එවැනි දේශනාවක් කර ඇති බව චෝදනා නැත. එවැනි කිසියම් අවස්ථාවක් පිළිබඳ චෝදනාවක් තිබේනම්, වග කීමකින් ඒ ගැන සොයා බලා, එයට විරුද්ධව කි්‍රයා මාර්ග ගැනීමට අප ඉදිරිපත් වන බව මෙයින් දන්වා සිටිමු.

නමුත් අන්‍ය ආගමිකයන් බලහත්කාරයෙන් ඉස්ලාම් ආගමට බඳවා ගැනීමට හෝ අන්‍ය ආගමිකයන් හා විවාහ වීමට එරෙහිව දේශනා කිරීම සාමාන්‍ය කි්‍රයාවලියකි. මොකද එවැනි විවාහ වීම් ඉස්ලාම් ධර්මයෙහි තහංචි කර ඇති බැවින්ය.

නමුත් මිශ්‍ර සමාජ ක්‍රමයක් යටතේ ජීවත් වන සමාජයේ මෙවැනි මිශ්‍ර විවාහයන් නොවැලක්විය හැකි බවද අපි කවුරුත් පිළිගත යුතුවේ. ර්‍ණඉස්ලාම් ආගමට බඳවා ගන්නා යුවතියන් හැර, ඉස්ලාම් දහමින් බෞද්ධ ආගමට බැදුනු මුස්ලිම් යුවතියන් ගෙන දැන ගන්නට නැති බව කියා සිටීම කිසිසේත් පිළිගත නොහැකි කරුණකි.

සිංහල තරුණයින් විවාහ කරගත් මුස්ලිම් තරුණියන් හා සිංහල තරුණියන් විවාහ කර ගත් මුස්ලිම් යුවතියන් බෞද්ධ ධර්මය චාරිත්‍ර පිළිපදිමින් අද සමාජයේ ජීවත්වීම දක්නට ලබන සුලබ දසුනකි.

   “විරුද්ධ ලිංග ආකර්ශණය” නොහොත් ආදර හැ~ඟීම් ඇති වන්නේ සමාජයේ ලගින්ම ආශ්‍රය කරන ගැහැණු පිරිමින් අතරය. මෙය ඉතා සුලබ සමාජ සිදුවීමකි. මෙවැනි හැ~ඟීම් පාලනය කිරීම සඳහා ආගම දහමින් නොයෙකුත් දේශනා හා මග පෙන්වීම් තිබුනත්, එයට ඔබ්ඛෙන් මෙවැනි සිදුවීම් සිදුවීම සාධාරණ බව අප දන්නා කරුණකි. මෙය මනෝ විද්‍යාත්මකව වටහා ගැනීමට නොහැකි අධ්‍යාපන නිලධාරින් හා උගත් වගකීම් දරන්නන් මෙවැනි ප්‍රශ්ණයක් සුලභව පාසල් තුල සිදුවන අවස්ථාවේ එය විසදීමට ගන්නා කි්‍රයා මාර්ග කෙසේ විය හැකි දැයි සිතා බලන්නට අවශ්‍යයි.

5-මුස්ලිම් ව්‍යාප්තවාදයක් කි්‍රයාත්මක වන්නේද……?

ලේඛකයාගේ ඊළඟ චෝදනාව වන්නේ මුස්ලිම් ජනතාව විසින් ඇති තරම් රජයේ ඉඩම් අත්පත් කර ගැනීමෙන් ගණ කැලෑ හා තේ වතු මුස්ලිම් ගම්මාන වශයෙන් පරිවර්තන වී තිඛෙන බවයි. පස්සර හා ලූණුගල ප්‍රාදේශීය සභාව සීමාව තුල ජාතින් අනුව ජන ගහණය පිළිබඳ අවදානය යොමු කරන විට,

(2010 පස්සර ප්‍රදේශීය ලේකමිකාර්යාල ලේඛන ගත සංඛ්‍යා ලේඛන  අනුව .)

පස්සර

ජාතින්

සංඛ්‍යාව

ප්‍රතිශතය

සිංහල 30492 56.98%
ඉන්දියානු දෙමල 20008 37.39%
මුස්ලිම් 2908 5.19%

ලූණුගල

ජාතින්

සංඛ්‍යාව

ප්‍රතිශතය

සිංහල 18776 50.01%
ඉන්දියානු දෙමල 16275 48.00%
මුස්ලිම් 1476 2%

මෙම ප්‍රාදේශීය දෙකෙහිම මුස්ලිම් පූජාව ඉතාම සුලූ පිරිසක් වශයෙන් වෙසෙන බව පැහැදිලිව කිව හැක. නමුත් සියවස් ගණනාවක් සිංහල මහ ජාතිය සමග ඉතා සාමකාමීව හා විශ්වාස වන්තව ජීවත් වන මෙම පිරිසගෙන් වැඩි ප්‍රතිශතයක් වෙළඳ ව්‍යාපාරිකයන්ය. දැනට අවුරුදු දහසකට පෙර මෙම රටට පැමිණි මුස්ලිම් ව්‍යාපාරිකයන් මැණික් කර්මාන්තයේ නියැලූනු අය වශයෙන් ඔහු කදුකරයේ සෑම ප්‍රදේශයකම පාහේ නගර බදව ඔවුන්ගේ වාසස්ථාන තනා ගත්තහ. අද පස්සර නගරයේ එය නිදසුනක් වශයෙන් දැක ගත හැක. 5.1 වැනි සුලූ පිරිසක් වන මෙරටේ පුරවැසියන් ඔවුන්ගේ එදි නෙදා ජීවිතයේ දෛනික අවශ්‍යතා සපුරාලමින් ගෙවන දිවි පැවත්ම ර්‍ණමුස්ලිම් ව්‍යාප්ත වාදය” නමින් ජාතිවාදි හැගීමෙන් හදුන්වා දීම සමාජ අසමගියට හේතු විය හැක.

6-    සමාජ අවශ්‍යතාවයන් ව්‍යාප්තවාදයක් වන්නේද….?

මනුෂ්‍ය ශිෂ්ඨාචාරය වැඩි දියුණු ඉතිහාසය පුරාම කැලෑ එලිකර ජනාවස බිහිවූ බව අපි කුවරුත් දන්නා පිළිගන්නා දෙයකි. නමුත් මෙම වෙනස එක්තර ජාතියක් විසින් පමණක්ම සිදු කරන බව පෙන්වා දීම පිළිගත නොහැකි කරුණකි. අද මෙරට වැසියන් වන සිංහල, දෙමළ, මුස්ලිම්, කි්‍රස්තියානි කොයි කවුරුත් තමන්ට කියා නිවසක් තනා ගැනීම ඔවුන්ගේ මූලික අවශ්‍යතාවයක් හා මෙරට පුරවැසියන් වශයෙන් ඔවුන් ලද මූලික අයිතිවාසිකමක්ය. ඒවගේම නිවසක් මිලදී ගැනීම / විකිණීම වැනි කටයුතු වල යෙදෙමින් මිශ්‍ර සමාජ ක්‍රමයක් තුළ ජීවත් වන නගර බද ජනතාව පර්චස් 2, 3 වැනි පුංචි ඉඩම් කැබැල්ලක වාසය කිරීම කාටත් දැකිය හැකි සුලබ දසුනකි. මෙය එක්තරා සමාජයක් විසින් පමණක් සිදුකරන බව කීම පිළිගත නොහැකිය. ඒවගේම පස්සර මිශ්‍ර සමාජ ක්‍රමයක් තුල ජීවත් වන ජන කොට්ඨාශ අතර ගනුදෙනු කිරීම්, වෙළඳ ව්‍යාපාරික කටයුතු වල යෙදීම හා මිශ්‍ර විවාහක සිදුවීම් නොවැලැක්විය හැකි සාමාන්‍ය සිදුවීම් බව අපි කවුරුත් පිළිගත යුතු කරුණක් වේ.

සමාජ සමානතාවය රකිමින් මේ රටේ සෑම පුරවැසියෙකුටම ර්‍ණසුබ අනාගතයක්” ලගා කර දීමට ඇසියාවේ ආශ්චර්මයත් රටක් බවට මේ ශී්‍ර ලංකාව පත් කිරීමට අතිගරු ජනාධිපති තුමා මහින්ද චින්තනය තුලින් ගෙන යන අයිතිහාසික කි්‍රයාදාමයට මෙවැනි කි්‍රයා මෙන් කිසිසේත්ම කි්‍රයාවක් බව පෙන්වා දීමට කැමැත්තෙමු.

7-    මෙරට මුස්ලිම් ප්‍රජාව රට පාවා දුන් හෝ රටට එරෙහි කුමන්ත්‍රණ ඉතිහාස ගතව තිබේද?

මේ රටේ කිසිම දිසාවක් හෝ ප්‍රදේශයක් ඛෙදා වෙන් කර දෙන ලෙස කිසි දිනක නො ඉල්ලපු, තමන්ටම ආවේනික වූ සමාජ අනන්‍යතාවයක් ඇතිව, මේ රටේ ඉතිහාසය පුරාම රටට සැබෑ ආදරයක් දක්වමින් එදත් අදත් රටේ පාලකයන්හට සමීපව හා විශ්වාස වන්තව ජීවත් වන ගෞරවනීය සමාජයක් වශයෙන් අදාල එම ලේඛක මහතාට යම් පැහැදිලි කිරීමක් කිරීම අවශ්‍යතාවය මත මෙම ලිපිය ලිවීමට අදහස් කල බව සඳහන් කරමින්,

මේ රටේ සුප්‍රසිද්ධ ඉතිහාසංඡාවරියෙකු වන ලෝනා දේවරාජ මහත්මිය විසින් ලියන ලද මේ රටේ මුස්ලිම් ජනතාව පිළිබඳ ගවේෂනාත්මක කෘතියක් වන ශී්‍ර ලංකාවේ මුස්ලිම්වරු සහශ්‍රයක ජනවාර්ගික සහජීවනය නැමති කෘතියෙන් බිදක් ඔබගේ අවධානයට මෙසේ සටහන් කරමි.

උඩරට රාජධානියේ මුස්ලිම් ජාතිකයන් නොයෙකුත් ආකාරයෙන් රජුට සේවය කළ අතර, බොහෝ විට ඇතම් සේවා රහස්‍ය සහ ගෞරව ස්වභාවයේ ඒවා විය. 1762 දී ඉංගිරිසි ජාතික ජෝන් පයිබස් දින 13 ක් ගත කරමින් තිරිකුණාමලයේ සිට ගන්නොරුව දක්වා ගිය ගමනේ දී පයිබස් ගේ පරිවාරක නිලධරියා වශයෙන් ගිය රජගේ බලය ලත් නියෝජිතයා මුස්ලිම්වරයෙක් වූයේය. ඔහුගේ නම මව්ලා මුහම්දිරම්ගේ පුත් (උදුමා ලෙබ්බේ).

මේ දුත මෙහෙවර පිළිබඳව ඉතා විමසිලිමත්ව සිටි, ඔිලන්දකාරයන්ට කොළඹදී වාර්තා කර තිබේ. මවුලා මුහන්දිරම්ගේ පුතා ඉටු කළ සේවය ගැන ඉතා සතුටට පත් රජු ඊට තැගී වශයෙන් ඔහු රන්තරන් වලින් නැහැවීය. ඊට අමතරව, පියා ගෙන් සහ පුතාගෙන් පගෝදි 1500 ක සහ 2000 ක මුදලක් භාණ්ඩාගාරයට අය විය යුතුව ඇති බවට වූ පොරොන්දු නෝට්ටුවක් ඉරා දමා ණය අවසන් කර දමනු ලැබීය.

(ශී්‍ර ලංකාවේ මුස්ලිම්වරු සහශ්‍රයක ජනවාර්ගික සහජීවනය… පිටු අංක 183)

     උඩරට රාජධානියේ විසූ මුස්ලිම්වරුන් විවිධ කර්මාන්ත ගණනාවක හසළ දක්ෂතාවක් පෙන්නුම් කළ, නොයෙකුත් ආකාර වලින් රටට සේවය කළ විවිධ කාර්යයන් හි නිපුණ වූ ජන කණ්ඩායමක් වූ බව මෙ තෙක් කරන ලද විග්‍රහයෙන් පැහැදිලි වේ. ඔවුන් ස්ථුල,කඩිසර, ශ=ර, ව්‍යාපාරික ජාතියක් වශයෙන් ඩේව් දුටුවේය. සමාජයක් සමන්විත වන විවිධ ජනවාර්ගික කණ්ඩායම්, අප්‍රසන්න බලහත්කාර කි්‍රයාවලින් තොරව සහජීවන මාර් වැඩිදියුණු කර ගැනීමෙන් ඇති කර ගන්නා වූ දීර්ඝ කාලීන ස්ථාවර තත්ත්වයකට මෙය කදිම නිදර්ශනයකි. සමාජ විද්‍යාඥයන් විසින් එය සංජෛව සම්බන්ධතාවක් යනුවෙන් හඳුන්වනු ඇත.

මුස්ලිම් ජනතාව රටවල් අල්ලන, තම ආගමට හරවාගන්නා බලවේගයක් වශයෙන් ශී්‍ර ලංකාවට නොපැමිණීම, මේ මිත්‍ර සම්බන්ධත්වයට දායක වූ වැදගත් කරුණක් විය. ඔවුහු අදාළ සියලූ දෙනාම සමග සුහද සම්බන්ධතා පවත්වාගනිමින්, සිංහලයන් ගේම ප්‍රසාදය හා අනුගහය ලබමින්, එහෙත් බල කණ්ඩායමක් වශයෙන් හැඩ නො ගැසී, අද මෙන් එදාත්, තම වැඩ කටයුතු වල සාමකාමීව යෙදුණහ. පෘතුගීසි සහ ඔිලන්ද තාජන පීඩන යටතේ ඔවුන් රට අභ්‍යන්තරයට පැමිණි විට, උඩරට රජවරු ඔවුන් සුහදව පිළිගෙන ඉඩකඩම් පවරා දී උඩරට ස්තී්‍රන් සරණ පාවා ගැනීමට ඔවුන් දිරි ගැන්වූහ. උඩරට රජවරුන් තම රාජධානියේ විසු මුස්ලිම්, දෙමළ සහ හැම නිකායකයකටම අයත් කි්‍රස්තු භක්තික පරමාදර්ශනය හා සැබැවින්ම අනුකූල වූ ද ආකාරයේ එකක් විය. නිසැක වම බුදු දහමේ දැක්වෙන සමානාත්මතාවාදය සහ විශ්විය භාවය නිසා, සිහංල සමාජයේ විදේශිකයන් සමග සහසබඳතාවලට සමාජ තහංචියක් නොවීය.

(ශී්‍ර ලංකාවේ මුස්ලිම්වරු සහශ්‍රයක ජනවාර්ගික සහජීවනය… පිටු අංක 185 – 186)

    මෙවැනි පැහැදිලි ගෞරවනීය ඉතිහාසයක් තිඛෙන මුස්ලිම් ප්‍රජාව පිලිබඳව අවිශ්වාසයක් ඇති කිරීමේ බලාපොරොත්තුව හෝ වෙන යම් අවශ්‍යතාවයක් මත ඉහත කී ආකාරයට මාධ්‍ය ඇසුර වීමෙන් සමාජ අසමගිය ඇති වීමට හේතු වන බවත් අදාළ මිනිමැරුමට පසු දින කීපයන් තුළ අහිංසක වැසියන්ගේ නිවාස හානි කිරීමට පස්සර නගරයේ කඩ සාප්පු වසා ඇති වූ ආර්ථික අපහසුතාවයන්ටත් මේ පිළිබඳව අත්අඩංගුව ගෙන තිඛෙන තරුණයින් හට අද ඇති වී තත්වයටත් මෙවැනි මාධ්‍යකරණය හේතු වන බවත් පෙන්වා දීමට කැමැත්තෙමු.

                                                              ඒ.එම්.එම්. මුසම්මිල්

සම ලේකම්

කදුකර මුස්ලිම් සමු\ව

2012/03/18 වැනි දින දිවයින පුවත්පතේ පල කල ලිපිය…..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: